Παλαιό Όνομα :Mesimeri, Mesmer
Δήμος :Επανομής

 


















Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.


Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.

  • Μετά το τσιφλίκι συναντούμε το χωριό Οζουναλί όπου κατοικούν διάσπαρτες περίπου 10 οθωμανικές οικογένειες και μερικές χριστιανικές και υδρεύεται από πηγάδια που έχουν λίγο νερό και από μικρές δεξαμενές (μπάρες).Μετά από ένα τέταρτο της ώρας φτάνουμε στο χωριό Ζουμπάτι, που κείται σε μια πλαγιά μέσα σε χαράδρες όπου κατοικούν 150 οικογένειες χριστιανών γεωργών, υπάρχει μια εκκλησία, ένα μικρό χάνι, νερά και προς τούτο και αρκετά φορτηγά.Η οδός μεταξύ των χωριών Ταγαρτζίδες και Οζουναλί διαχωρίζεται και η μεν δεξιά οδηγεί στο χωριό Ζουμπάτι, η δε αριστερή εισέρχεται σε μια στενωπό- για 10 λεπτά -όπου υπάρχουν πλατάνια και δυο πηγάδια, προσπερνά το Ζουμπάτι και συναντά αμπελώνες και το χωριό Ακματζαρλίδες όπου διαβιούν 50 οθωμανικές οικογένειες και υπάρχουν βρύσες ενώ εν συνεχεία συναντούμε το χωριό Μεσημέρι που κείται πάνω σε γηλόφους και απαρτίζεται από τρεις συνοικίες που αριθμούν 100 οικογένειες οθωμανών και χριστιανών γεωργών και υπάρχουν και βρύσες. Από εκεί δρόμος που κατευθύνεται προς την παραλία διέρχεται από το χωριό του Αγίου Παύλου και τα μετόχια των διαφόρων μονών που υπάρχουν στην περιοχή και φθάνει στις Πόρτες.Ο δρόμος συνεχίζει προς τη συνοικία Ανταλίδες,κατεβαίνει σε μια μικρή ρεματιά, περνά από το χωριό Τσιγγενέ-μαχαλά που αποτελείται από 100 οθωμανικές οικογένειες και ένα τέμενος.Λόγω της λειψυδρίας της περιοχής και λόγω των διαβατών που περνούν από την περιοχή οι κάτοικοι του χωριού έχουν τοποθετήσει νερό σε ορισμένα σημεία. Έπειτα συναντάται το χωριό Καρβιά που αποτελεί τσιφλίκι με 40 οικογένειες γεωργών όπου υπάρχει ένα χάνι, παντοπωλείο και άφθονα νερά που πηγάζουν από τα γύρω βουνά. Στο χωριό εκτρέφονται πρόβατα και αγελάδες και είναι το καλύτερο μέρος της περιφέρειας της Καλαμαριάς.Η οδός συνεχίζεται και μέσα από κοντοπρίνους οδηγεί στο Σοφλάρ το οποίο αποτελεί τσιφλίκι που ανήκει σε Ιουδαίο και αποτελείται από 80 οικογένειες χριστιανικές, μια εκκλησία, παντοπωλείο και βρύσες.Η οδός περνώντας μια λίθινη γέφυρα πάνω από βαθύ ρέμα, προσπερνά το καλό Μετόχι Ζωγράφου όπου υπάρχει μια βρύση και κήπος ενώ έπεται το τσιφλίκι που ανήκει στον Χρηστάκη εφέντη που βρίσκεται σε μια επίπεδη έκταση όπου διαβιούν 70 οικογένειες χριστιανών γεωργών, υπάρχει μια εκκλησία, 2 παντοπωλεία, φρέατα και ένα μετόχι της μονής Εσφιγμένου.Έπειτα ο δρόμος συνεχίζει για μια ώρα προς το χωριό Άγιο Μάμα που απέχει από την Πορταριά και από τα μετόχια που βρίσκονται στα δεξιά του δρόμου μόνο μισή ώρα και καταλήγει στις Πόρτες. (Σχινάς, τ. ΙΙ, σ. 528-532)
  • Στο χωριό Οζουναλί κατοικούν διάσπαρτες περίπου 10 οθωμανικές οικογένειες και μερικές χριστιανικές και υδρεύεται από πηγάδια που έχουν λίγο νερό και από μικρές δεξαμενές (μπάρες). (Σχινάς, τ. ΙΙ, σ. 530)
  • Το Μεσημέρι κείται πάνω σε γηλόφους και απαρτίζεται από τρεις συνοικίες που αριθμούν 100 οικογένειες οθωμανών και χριστιανών γεωργών και υπάρχουν και βρύσες. (Σχινάς, τ. ΙΙ, σ. 531)