• Τα χωριά Παζαριά και Απολλωνία ίσως βρίσκονταν πάνω στην αρχαία ρωμαϊκή οδό Αππία την οποία ακολούθησε ο Απόστολος Παύλος στην πορεία του από τους Φιλίππους προς τη Θεσσαλονίκη. (Cousinery,τομ.Ι, σ. 115-116)
  • Ο επίσκοπος των Σερβίων ισχυρίστηκε ότι ο Άγιος Παύλος πέρασε από την πόλη στην πορεία του από τη Βέροια στην Αθήνα. Αυτή η άποψη της αυτού αγιότητας μοιάζει περισσότερο αμφίβολη, παρόλο που την αναπτύσσει ως μη αμφισβητούμενο γεγονός, και λόγω του τρόπου που με δέχθηκε δεν διαφώνησα μαζί του.(Leake, τόμ.ΙΙΙ, σ.330)
  • Στην περίπτωση που ο Απόστολος(Παύλος) διέσχισε το όρος Βέρμιο, αναμφίβολα τα Σέρβια ήταν στον δρόμο του προς την Αθήνα μέσω Λάρισας, αλλά δεν φαίνεται εάν πήγε στην Αθήνα δια θαλάσσης ή δια ξηράς. Αλλά εάν ακόμα θεωρήσουμε την φράση “ως επί θάλασσαν” να σημαίνει ότι, προκειμένου να παρακάμψει τους εχθρούς του, έφυγε από την Βέροια προς την ακτή σαν να είχε πρόθεση να μπαρκάρει,αλλά στην πραγματικότητα ταξίδευε από ξηράς. Επομένως είναι περισσότερο πιθανό να είχε συνεχίσει τον δρόμο του μέσω Πιερίας και μέσω του άμεσου και ομαλού δρόμου των Τεμπών, ή έστω μέσω του περάσματος της Πέτρας, παρά να έκανε ένα ταξίδι μέσω των βουνών.(Leake, τόμ.ΙΙΙ, σ.331)
  • Η Καβάλα υπήρξε η πρώτη πόλη της ευρωπαϊκής ηπείρου, στην οποία αποβιβάστηκαν οι Απόστολοι Παύλος και Σίλας, οπότε και κατά τους βυζαντινούς χρόνους μετονομάστηκε Χριστόπολη. (Isambert, σ.17)
  • Ο Απόστολος Παύλος δίδαξε εδώ [στη Θεσσαλονίκη] τον ιερό λόγο του Ευαγγελίου. (Isambert, σ.48)