• Όταν εισέβαλε στην περιοχή της Κορυτσάς ο Αλή Πασάς συμπεριέλαβε όλα τα εδάφη της στη διοίκηση της Ρούμελης. (Pouqueville, τόμ. ΙΙΙ, σ. 41)
  • Ο Αλή Πασάςσφετερίστηκε τη διοίκηση της Δασσαρητίας. (Pouqueville, τόμ. ΙΙΙ, σ.54)
  • Ο Αλή Πασάς ήταν συγγενής με τον Μεχμέτ Μπέη. (Pouqueville, τόμ. ΙΙΙ, σ.35)
  • Η Βέροια κατακτήθηκε από τον Αλή πασά των Ιωαννίνων, ο οποίος εγκατέστησε φρουρά και φρόντισε να διατηρηθεί η εξουσία του στην πόλη έως και το θάνατό του. (Cousinery,τομ.Ι, σ. 71)
  • Αναγνώρισε νωρίς τα πλεονεκτήματα της θέσης των Βοδενών και έγινε για δέκα χρόνια στην περιοχή αυτή Δερβέναγας (Dervént Agá).(Leake, τομ.ΙΙΙ, σ.278)
  • Αν και τώρα η Νάουσα, βρίσκεται υπό την εξουσία του Αλή Πασά, κυβερνάται ακόμα από τους ίδιους ανώτατους άρχοντες, των οποίων η εξουσία είναι γενικώς σεβαστή από όλους τους γείτονες του Πασά και από άλλους άντρες που έχουν εξουσία, συμπεριλαμβανομένων και των ληστών, αν και βρέθηκε σε πόλεμο με όλους αυτούς κατά διαστήματα.(Leake, τομ.ΙΙΙ, σ. 284)
  • Σε ένα χρόνο ο Αλή πασάς απαίτησε πολλά χρήματα από τους κατοίκους και δεν ανεχόταν πλέον καμία αντίδραση. Αύξησε την αλβανική του φρουρά σε 20 άνδρες οι οποίοι ενώθηκαν με αυτούς που στάθμευαν στη Βέροια και τα Βοδενά, και ήταν αρκετοί για να διατηρήσουν τις περιοχές που τον ενδιέφεραν και να προστατεύσουν τα περάσματα από τους κλέφτες, στους οποίους και χρέωνε, στην Υψηλή Πύλη, την ανάγκη για στρατεύματα στην περιοχή. (Leake, τομ.ΙΙΙ, σ. 286)
  • Κατά μήκος (της Βέροιας και της Νάουσας) ο Αλή πασάς έστειλε τον έμπιστο του Τεπελενιώτη Μετζομπόνο, ο οποίος είτε τους διασκόρπισε είτε τους πήρε όλους, εκτός από μερικούς άνδρες που ήταν υπό την εξουσία ενός μουσουλμάνου Αλβανού, ονόματι Σουλεϊμάν Προσόβα (Proshóva), ο οποίος είχε 700 άντρες και οι περισσότεροι ήταν χριστιανοί.(Leake, τομ.ΙΙΙ, σ.286)
  • Ο Βοεβόδας της Βέροιας είναι ο Χαλίλ Μπέης των Γρεβενών, ο οποίος είχε την έγκριση του Αλή Πασά, του οποίου η επιρροή είχε εδραιωθεί στη Βέροια.Μολονότι οι Βεροιώτες υποπτεύονταν τον Αλή ότι υπήρξε υποκινητής των κλέφτων για να είναι έκδηλη η αναγκαιότητα των υπηρεσιών του στην Πύλη, συμφώνησαν στη σύσταση της αστυνομίας του Μετζομπόνου και παραδέχτηκαν ότι αυτά τα μέρη της Μακεδονίας έχαιραν τώρα υψηλής προστασίας.(Leake, τομ.ΙΙΙ, σ.293-294)
  • Ο Αλή Πασάς προσπάθησε να ενθαρρύνει την επιστροφή τους (των κατοίκων του χωριού Καστανιά) και διακήρυξε ότι θα έχτιζε ένα μεγάλο χωριό στο βουνό για τους στρατιώτες του και έτσι θα εξασφάλιζε το σημαντικό αυτό πέρασμα ανάμεσα στην Κάτω και Άνω Μακεδονία. (Leake, τομ.ΙΙΙ, σ.296)
  • Οι ίδιοι οι Χριστιανοί τον θεωρούν ως ένα δίκαιο, περιποιητικό κυβερνήτη, του οποίου οι εκβιασμοί είναι σχετικά ήπιοι. Γι’αυτό το λόγο η περιοχή (Σέρρες) παρουσιάζεται πιο ευημερείς σε σχέση με κάθε άλλο τμήμα του Αλή Πασά.(Leake, τόμ.ΙΙΙ, σ. 203)
  • Είναι τώρα εικοσιδύο χρόνια από τότε που ο Αλή Πασάς απέκτησε την κυριαρχία στο Λιβάδι. Η σημαντικότητά για εκείνον πηγάζει κυρίως από την εγγύτητα στο πέρασμα που οδηγεί από την Ελασσόνα ή τα Σέρβια στις παραθαλάσσιες πεδιάδες της Μακεδονίας και είναι η πιο άμεση πορεία προς το σύνορο του Ολύμπου. (Leake, τόμ.ΙΙΙ, σ.337)
  • Το μοναστήρι της Αγίας Τριάδας αποτελούσε για πολλά χρόνια αγαπημένο στέκι των ληστών του Όλυμπου μέχρι που το άγγιξε ο Αλή Πασάς με το μαγικό του ξίφος και τα χωριά του βουνού μετατράπηκαν σε τσιφλίκια του, και οι κλέφτες σε αρματολοί για την προστασία τους. (Leake, τόμ.ΙΙΙ, σ.348-349)
  • Ο Αλή Πασάς έχτισε την εκκλησία του Πυργητού το 1792, στην προσπάθειά του να κερδίσει την εύνοια των εκεί Χριστιανών.(Isambert, σ.89)